Promocja, przecena, a może wyprzedaż kosmetyków?

Prowadzisz salon kosmetyczny i sprzedajesz w nim kosmetyki? Ten krótki artykuł na temat tego co oznaczają i czym różnią się pojęcia promocja, wyprzedaż i przecena jest właśnie dla Ciebie. Jak poprawnie używać pojęć wyprzedaż, promocja, przecena przy sprzedaży kosmetyków, żeby nie wprowadzać klienta w błąd lub nie narażać się na śmieszność? Przy sprzedaży usług kosmetycznych przy obniżce cen zapewne używasz słowa promocja. A czy zawsze właściwie używasz go przy sprzedaży kosmetyków?

Promocja na kosmetyki

Promocja w marketingu jest definiowana jako oddziaływanie na odbiorców produktów danej firmy, polegające na przekazaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat produktów lub usług oraz samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji na rynku.

Promocja w swoich założeniach to sprzedaż pełnowartościowych produktów w obniżonych cenach.

W związku z powyższym promocja polegającą na obniżeniu ceny produktów, na przykład kosmetyków, to nic innego jak celowy zabieg danej firmy w celu zwrócenia uwagi potencjalnych klientów na firmę, jej produkt czy markę, kosztem obniżenia marży na sprzedawanym produkcie czy usłudze. Głównym celem nie jest tu osiągnięcie zysku (bezpośrednio) na promocyjnym produkcie, czy też pozbycie się końcówek kolekcji. Promocja w swoich założeniach to sprzedaż pełnowartościowych produktów w obniżonych cenach. Promocja charakteryzuje się tymczasowością w tym sensie, że po jej zakończeniu ceny produktów powinny wrócić do wartości sprzed promocji.

Przykład. Chcemy w naszym salonie (sklepie) kosmetycznym zwrócić uwagę na kosmetyki pewnej marki, chcemy zwiększyć ich sprzedaż. Jeżeli zamierzamy osiągnąć ten cel poprzez obniżenie ceny, to wtedy będzie to promocja.

Wyprzedaż kosmetyków

Wyprzedaż to wyprzedawanie zapasów towaru po niższej cenie, w celu pozbycia się ich.

Wyprzedaż w marketingu jest definiowana jako wyprzedawanie zapasów towaru po niższej cenie, w celu pozbycia się ich. Dlatego jako wyprzedaż kosmetyków można uznać sytuację, kiedy obniżając cenę pozbywasz się zapasów kosmetyków, ponieważ te konkretne kosmetyki nie będą już oferowane przez producenta w tej formie, w której były oferowane dotychczas (zmiana składu, zmiana opakowania, zmiana nazwy itp.).

Wyprzedaż będzie miała również miejsce, kiedy obniżasz cenę żeby pozbyć się ostatnich sztuk kosmetyków danego producenta, ponieważ nie masz zamiaru kontynuować sprzedaży tych produktów. To oczywiście tylko przykłady, ale obrazują na czym polega wyprzedaż.

Przecena kosmetyków

Przecena w marketingu jest definiowana jako obniżka ceny towaru lub usługi, który wcześniej był oferowany po wyższej cenie. Przecena może być skutkiem chęci szybszego pozbycia się towaru, który nie sprzedawał się dobrze po wyższej cenie, w celu uwolnienia miejsca w sklepie i magazynie na nowe towary lub z powodu stwierdzenia wad fabrycznych oferowanych produktów.

Przecena to zmiana ceny, w przypadku tego artykułu to obniżka ceny. Tu również ważny jest cel dla którego obniżamy cenę produktu. Nie obniżamy jej, bo chcemy wypromować kosmetyk danej marki wśród potencjalnych klientów. Za to obniżka ceny może w tym wypadku wynikać z tego, że kosmetyk posiada krótką datę przydatności do użytku, jest niepełnowartościowy z uwagi na uszkodzone opakowanie (pogniecione pudełko, uszkodzona pompka).

Przeceniając kosmetyk ze względu na wadę i podejmując decyzję, że produkt ten w zakresie tej wady nie będzie podlegał reklamacji, musisz o tym wyraźnie poinformować klienta.

Pamiętaj, że przeceniając kosmetyk ze względu na wadę i podejmując decyzję, że produkt ten w zakresie tej wady nie będzie podlegał reklamacji, musisz o tym wyraźnie poinformować klienta. Bowiem zgodnie z art. 7 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przedsiębiorca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.

Promocja, przecena, wyprzedaż, obniżka …

Nie zapominaj o tym, że słowa promocja, przecena i wyprzedaż mają wiele synonimów. Na przykład bonifikata, obniżka, opust, rabat, skonto, ulga, upust, zniżka i in. Często pojęcia promocja, przecena i wyprzedaż wzajemnie są traktowane jako swoje synonimy i są używane zamiennie. Nie koniecznie musi to być błąd, wszystko zależy od konkretnej sytuacji.

Total
1
Shares

2 comments

    1. Dziękujemy za poświęcony czas i mamy nadzieję, że pozostanie Pani z nami na stałe 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*